
BUNDEL flitsdictee en memory wilde dieren
€ 7,00
Beschrijving
In deze bundel vind je de producten:
- Memory wilde dieren
- Flitsdictee wilde dieren
MEMORY
Geschikt voor: groep 4-8
Doel:
- oefenen van de wilde dieren namen
- executieve functies (o.a. geheugen, beurtwisseling, flexibiliteit, reflecteren, doorzettingsvermogen, concentratie).
Memory kennen we allemaal. Bij deze versie van memory is het de bedoeling om een kaartje met een plaatje en een kaartje met de benaming te matchen.
Print de bladzijden dubbelzijdig op dikker papier, om ze mooi te houden kun je ze ook lamineren.
Spelregels
Als je dit spel voor het eerst speelt kun je ervoor kiezen om de kaartjes met de tekst naar boven te leggen. Dan noemen we het natuurlijk geen memory maar welke twee?
Als de leerling twee kaartjes vindt die bij elkaar horen is het setje voor de leerling.
Klopt het toch niet, dan gaan de kaartjes terug op de tafel.
Als dit spel vaker gespeeld is, dan kun je de kaartjes afgedekt neerleggen.
Tip voor bewegend leren:
De leerlingen zoeken het goede plaatje bij het goede woord. Voordat ze 2 kaartjes omdraaien moeten ze een beweging uitvoeren (doe een jumping jack, burpy, hinkel 3x op één been) verzin eventueel elke keer iets anders.
FLITSDICTEE
Geschikt voor: groep 6-8
Doel:
- oefenen met wilde dieren namen
- open en gesloten lettergrepen
Voorbereiding:
Print voor de kinderen het blad waarop ze de woorden kunnen schrijven.
Open het document.
De kinderen krijgen het woord te zien, mogen het woord (hardop) lezen.
Scroll door naar de volgende dia te gaan. Ze zien dan een meisje en een jongen die schrijven. Kinderen mogen nu het woord opschrijven op hun blad.
Tip: na afloop van het flitsdictee kun je samen controleren of de woorden goed zijn geschreven en bespreken welke andere moeilijkheden er inzitten.
Tip voor thuisonderwijs: de kinderen kunnende woorden ook in een schrift of op een los blaadje noteren.
Tip voor bewegend leren: laat de kinderen het blad waar ze op schrijven aan één kant van de ruimte neerleggen. De woordkaarten liggen aan de andere kant van de ruimte. Laat ze bewegen (eventueel via een parcours) van het blad naar het woord, laat ze een woord hardop lezen, terug bewegen naar het blad waarop ze het woord opschrijven.